Lang dag foran meg

26.03.2016, 11:06

Hei alle sammen!

Nå har jeg akkurat stått opp og skal til å gå å spise frokost. Dagen jeg har i vente foran meg, vet jeg at kommer til å bli skikkelig lang og slitsom. Om to timer må vi ha skjekket ut av hotellet, og en time etter det kommer det en buss som skal kjøre oss til flyplassen. Da jeg var og handlet på Primark her om dagen, fikk jeg faktisk igjen 50€ mer enn det jeg egentlig skulle. Så nå har jeg da over 100€ jeg kan sløse vekk på flyplassen, noe som er ganske digg! Flyet vårt går klokken 4 herifra, og lander i Ålesund klokken 11, noe som sier meg at jeg kommer til å ha fått skikkelig nok når jeg kommer hjem. Vi har bestilt oss mat på flyet, noe jeg egentlig ikke vet helt om jeg bør glede meg over eller ikke😂 På den forrige flyturen hadde vi også bestilt det, men den maten var rett og slett ekkel!

Så siden jeg kommer hjem såpass sent i kveld, kommer det sikkert ikke noe blogginnlegg senere.

Ha en super dag og ønsk meg lykke til!

• Publisert: 26.03.2016             Klokka: 11:06            Kategori: Gran Canaria 2016

Siste middagen

25.03.2016, 20:21

Hei alle sammen!

Nå har jeg akkurat slukt siste bit av den siste middagen her på hotell Dunas Maspalomas. Som vanlig har jeg spist en god del fisk og sjømat, og til dessert tok jeg en diger stabel med frukt.

En ting de er skikkelig flinke til å lage her på hotellet, er fisk, og spesielt blekksprut! Før denne turen hadde jeg aldri smakt blekksprut, men nå elsker jeg det!

I morgen kommer bussen og henter oss klokken 1, og flyet går klokken 4. Vi er da hjemme i Ålesund rundt klokken 11, noe som sier meg at det kommer til å bli en laaaang dag.

Over til noe helt annet... Helt siden rett etter jul har jeg hatt skikkelig lyst til å bestille noe fra ELF Cosmetics, men har ikke helt visst hva. Så derfor tenkte jeg at når jeg kommer hjem fra sydenturen, så skal jeg endelig ta å bestille noe! Ta en titt innom nettsiden deres (link Her) og skriv en kommentar om hva du kunne tenke deg at jeg testet ut!

• Publisert: 25.03.2016             Klokka: 20:21            Kategori: Gran Canaria 2016

Siste dag i syden

25.03.2016, 14:56

Hei alle sammen!

Da har jeg kommet til den aller siste dagen min her på Gran Canaria, og for å være helt ærlig skal det bli godt å komme hjem. Hjem til sløve kvelder med TV-titting og min egen seng å sove i, og hjem til hunden min, Tinka!

I dag tidlig etter å akkurat ha slukt frokosten, gikk jeg og mamma oss en tur omkring i området. Det har blåst uavbrutt nesten hele dagen, så derfor sitter jeg nå inne i bungalowen, leser litt og skriver blogginnlegg. Ja, vi tok akkurat strandbussen ned til stranden, noe vi raskt skjønte at var en tabbe. Vi prøvde å ta noen bilder og slikt, men vinden var rett å slett helt fæl, og hele gjengen fikk sand i øynene.

Så da sitter jeg her alene i bungalowen. Drikker en flaske 7up og bare slapper av. På denne uken her nede i varmen, har jeg blitt helt avhengig av 7up! Jeg rett og slett elsker det!

Vaskedamen som akkurat kom valsende inn fikk den gleden av å være med på bildet🤗

Det kommer helt sikker enda ett blogginnlegg litt senere, så det er bare å følge med!

• Publisert: 25.03.2016             Klokka: 14:56            Kategori: Gran Canaria 2016
  • Kommentarer: 0

Babyspy og vannmage

24.03.2016, 20:46

Heisann!

Nå ligger jeg rett ut i en av sofaene i lobbyen, med hva jeg liker å kalle "akutt vannmage". Vi spiste akkurat middag, og dagens tema var italiensk. Til "dessert" spiste jeg en solid stabel med vannmelon og til middagen drakk jeg sikkert tre glass Pepsi Max, noe som er grunnen til min akutte vannmage.

Rundt klokken elleve i dag dro vi av gårde til atlantico shoppingsenter, noe som ble en ganske så minnefull tur. Vi tok som vanlig buss, og rett foran oss på bussen satt det en dame med en nokså blek baby på fanget. Så, etter å ha kjørt i kanskje en halvtime, hørte jeg noe jeg trodde var noen som sølte en flaske vann, og vips, så var hele midtgangen fylt med gult barnespy. Helt seriøst, spyet rant ut av babyen som en foss, og resten av turen luktet hele bussen, tja, barnespy.

Kjøpesenteret vi var på (atlantico) var ikke så veldig mye å skryte av, og det eneste jeg kjøpte var en topp og en håndkrem på Berskha. Til gjengjeld hadde de en skikkelig kul resturang der de for det meste solgte mini baguetter til en euro pr stk, og man kunne velge mellom sikkert 100 forskjellige typer!

Her er da mamma som poserer med en eller annen random serviett på resturangen😂

Selv om jeg ikke kjøpte så mye idag, var jo den håndkremen jeg kjøpte ganske så søt!

Hva har du gjort til nå i påskeferien?

• Publisert: 24.03.2016             Klokka: 20:46            Kategori: Gran Canaria 2016

Primark, nå kommer vi!

22.03.2016, 10:38

Hei alle sammen!

Nå sitter jeg i sofaen i lobbyen og venter på mamma og pappa. Etter frokost idag skal vi ta enten buss eller taxi til ett kjøpesenter som heter "El Mirador", hvor vi for det meste har tenkt oss på Primark!

Alle dagene fram til i dag, har jeg og mamma tatt en morgenjogg rett etter frokost, men det blir jo da ikke noe av i dag. Området rundt omkring her i Maspalomas er helt fantastisk! Det er palmer og kaktuser overalt, noe man faktisk også kan kjøpe på supermarkedene! De har både små og digre kaktuser man kan kjøpe, og også kaktus- og palmetre-frø!

Mamma og pappa sitter i resturanten og spiser frokost nå, så jeg får vel gå og finne dem. Det kommer mest sannsynlig ett blogginnlegg senere i dag også, så bare følg med. Kanskje blir det ett lite "dagens innkjøp" innlegg?😉

Håper du har en super påskeferie enten hjemme eller på tur!

• Publisert: 22.03.2016             Klokka: 10:38            Kategori: Gran Canaria 2016

Dagens innkjøp

21.03.2016, 22:08

Heisann! Da har jeg nettop kommet hjem fra en liten tur til Playa Del Ingles. Vi dro på ett eller annet skikkelig bullshit kjøpesenter, hvor den eneste brukbare butikken var en sminkebutikk. Jeg fant en hel hylle med ting jeg ELSKET, og hadde lyst til å kjøpe alt sammen, men til slutt endte jeg opp med å kjøpe to ting.

Jeg kjøpte ett øyenskygge palett og ett highlighter palett fra merket Revolution. Til min store glede, var faktisk ikke palettene så dyre som man skulle trodd, men kostet bare ca 80kr per stk.

Begge palettene er helt fantastiske, og alle øyenskyggene var i skikkelig fine og pigmenterte farger!

Her er de seks øyenskyggene på den øverste raden. Liker alle kjempegodt!

Her er de på den raden under.

Og her er de nederste, som er matte. Liker disse ekstra godt. De er perfekte for en enkel hverdagslook!

Dag to og jeg er allerede solbrent...

Håper dere alle har en super påskeferie!!

• Publisert: 21.03.2016             Klokka: 22:08            Kategori: Gran Canaria 2016

Endelig Internett

20.03.2016, 20:18

Da har jeg akkurat spist middag, og sitter nå i lobbyen på hotellet for å skrive ett blogginlegg. Det skulle egentlig ha vært Internett på rommet (egentlig er det vel en bungalow), men til nå har ikke det funket, så da sitter jeg like gjerne her i lobbyen.

Idag etter lunsj, dro jeg og familien ned til stranda for å kikke litt i butikkene igjen, og denne gangen husket jeg heldigvis lommeboka. Det er en god del butikker her, men utrolig mange av dem er "snobbebutikker", og jeg er jo ikke akkurat så snobbete av meg, så jeg handlet ikke noe på dem. Faktisk, så handlet jeg ikke i det hele tatt! Det eneste jeg har kjøpt til nå, er en flaske aloe vera vann, og til min store lettelse, var det faktisk like godt som det man får kjøpt hjemme!

Nå skal jeg gå ned i bungalowen igjen, ta meg en boks brus, og lese litt.

Hva har du gjort til nå i påskeferien?

• Publisert: 20.03.2016             Klokka: 20:18            Kategori: Gran Canaria 2016
  • Kommentarer: 0

Endelig ferie

20.03.2016, 13:35

Heisann! For øyeblikket ligger jeg og soler meg på en solseng ved bassenget på dette fantastiske hotellet i Maspalomas! Vi kom fram til hotellet i går klokka fem, og turen føltes skikkelig lang. Da flyet hadde landet på Gran Canaria, tok det sikkert over en halvtime å vente på bussen som skulle kjøre oss til hotellet. Men jaja, akkurat det gjør ikke noe, for hotellet og området rundt hotellet er helt fantastisk!

Etter frokost idag dro jeg og mamma på en joggetur i området. Vi jogget ned til stranden, tuslet litt langs strandpromenaden og kikket litt i butikker. På den uken vi skal være her, er dette den dagen det har blitt meldt dårligst vær, men allikevel, ligger jeg her og svetter! I løpet av de neste dagene skal vi leie en bil og kjøre opp til Las Palmas. Og det er egentlig bare én grunn til at vi skal det. PRIMARK!! Jeg og mamma digger rett og slett Primark, så hvorfor ikke ?

Nå skal jeg bare ligge ved bassenget og sole meg og kanskje bade litt, frem til middag. Og, maten her er helt nydelig! På den ene dagen jeg har vært her, har alt jeg har spist vært helt himmelsk. I går til middag spiste jeg faktisk to ting jeg aldri har smakt før, nemlig blekksprut og kanin😨 Og begge deler var fantastisk, men blekkspruten var best🐙

Håper dere alle har en super påskeferie!

• Publisert: 20.03.2016             Klokka: 13:35            Kategori: Gran Canaria 2016
teresehoff

Heisann, og velkommen til bloggen min! Da jeg først startet denne bloggen skrev jeg for det meste om sminke, skjønnhet og klær, i tillegg til en god del om sykdommen min. Da jeg var 11 år gammel ble jeg diagnosert med anoreksi, og etter flere år med kjemping mot det, fikk jeg også alvorlige treningsforstyrrelser. Nå, etter tre år med kjemping, slit og tårer, kan jeg endelig si at jeg er på bedringens vei, og nå har bloggen min forandret seg helt. Jeg har forelsket meg helt i treningen, og med "prosjekt pålegging" i full gang, spiser jeg mer enn på lenge. Og merkelig nok er det disse to tingene som har reddet meg fra spiseforstyrrelsene. Trening og mat har blitt til det jeg interesserer for, selv om det ennå er det jeg sliter med og kjemper mot. Men jeg vet at dette er min vei, og jeg håper at dere vil følge meg på den <3